Sunday, June 5, 2011

~Teringin Nak Karang Esei~

         ..............................
..........................
         ............................................
         .........................................................

Bila kita diam die menyalakk..bila kita ckp die nak touching ...wtf la ko...ehh ko sape yang datang kat aku ko nk cakap kat ak macam ko 2 boss n aku ni kuli ko....ko sapa ha? dengan terima kasih pon x, n then nak ckp kuat2 kat aku  mcam 2..kawan2 belkang tngok semacam jer.....saper ko sekali lagi aku tny..??kalu kita nak orang hormat kitaa, kita pon kena hormat orng..perangai ko 2 pon lebih kurang jer mcam yang ko dok jugde orang sebnrnya...cuma kita ni kalu salah sendiri memang x nampak, tambah2 lagi orang mcam ko yang sellu nak ko je yang betul n then yang ko jew taw selok belok dalam dunia ni,...ehhh plesss la, nk wat pe nk respek orng yang mcm ko 2...sebenrnya perwatakan x melambangkan diri kita sebenarnya...jujur aku cakap luar ko nampak ok,,,dalam haampass....ohhh 2 belom lagi cter bab bf2 ni...xboleh pengg ni, xboleh pegngn 2...ehhh ko dok ckp mcam 2 kot2 ko 2 4765x ganda lagi teruk lagi pada orng yang wat terang2an.....semua yng orng buat semua x kena di mata die.....pompuan aper mcam 2....ohh ya mungkin ramai yang x kenal lagi kot,...br la mgkin die selesa dengan sikap die yang mcam 2.....aku x kesah la die nk ckp per,, ramai orng suka kat die,,kita ni x de sapa yang suka...br orng x suka kita time sekrng, jangan orng yang kita ingt suka kat kita nt satu masa baru taw perangai sial kita....ohhh kawan2 ramai x suka kita mmg ada pon,, tipu la kalu ade orng x puas ati  kat kita...(ehh remember doll ko pon ade jugak yang orng x suka ko,,ko janagn nk berangan2 ker langit tinggi2 yang orang suka  ko..) orng pon meluat kat ko...mengikut pengalaman sellunya kawan ni time ssh jer cari kita,, time seng x ...die pon mcam 2 la...hahha..lawak la entry ni...hanya nk mengisi masa kosong sebelom nk tido jew....heheh bersyukr Allah tunjukkan sekarang perangai ko sekarang sebelom aku taw masa tua2 nt (2 pon kalu aku knal ko lagi)..eh x mati la x de kawan mcam ko.ehh kesian die perangai macam ni terbawa2 masa tua nt ni...mcm mne la nkk kjer kalu da perangai suka melaga2 kan orng...p orng A, cakp mcm ni, p orng B,ckp mcm ni pulak....n ade lagi 1, ade jugak yang orng x suka ko...ramai yang nk kawan n ko sbb 1 point jer...n yang aku taw ramai x  suka ko sebb ko suka complaint itu complaint ni,..tp hasil ko wat zero, kosong, nandak....PAHAM!!! eleh td pon ade 1 hamba Allah da bagi taw perangai ko kat aku....welll br la.....this ur bisness....style aku seng jer, baik orng 2 cakp n aku, baik la aku layan...kalu macam sial die cakp n aku...maka 678 aku lagi berganda lagi teruk aku layan ko.....ko ingt ko ank raja yang nk aku agung2kan..cuba ko dok sekejap n ko renung2kan ko 2 mcam maner ...ha that way la aku wat mcam 2 kat ko,orng mcm ko x boleh nk ckp elok2 sebb ko suka kondem kan orng...selama aku berkawan n ko la kan.....perangai ko ni x pernah nak SAY THANKS YOU, SORRY...ala mudah jer terima kasih n maaf...x pernah....orng bagi aper2 complaint lagi ade la......kawan ker macam 2.....no!!!kawan x macam 2.... banyak kalu aku nk senaraikan...tapi x payah la...msing2 ade kekurngan msg2...

Aku x marah tapi aku nk la ko taw ko ingat ko jew yang boleh nk ckp itu cakap ini kat orng...nak bagi satu dnia taw yang aku ni buruk, x elok, xde makne,,xde orng suka,,xde kawan..ok xper 2 hak drng k kwan n x suka aku,sekurng2nya drng ade la jgak bag kerjasama yang baik kat aku...ko Hadeee??...mcm aku ni tin kosong....hahahaha..lalalala...hehhehehe....ingt lagi msa zaman sek dulu...xde orng macam ni...mungkin die dari sek lagi kot sbbb............hahahaha xpayah la taw...cerita yang dikarangkan ini adalah bedasarkan novel jer, xde kener mengene pon n sape2 pon...aku akui aku x baik, jahat, n bf aku, aku ni gedik2..ko x kan....xper br sekrng kita taw keburukan kita jagan nt....amik cermin besa, cermin diri 2....aku x kesah,,ko x nk kawan n aku lgi ker xper, aku terima....wat per nak gaduh...mungkin ko pon sama salah masa ko ajukan soalan kat aku....tp ko x sedar aper perkataan yang kuar  dari mulut ko 2 yang wat aku sakit ati seolah2 aku ni kuli ko....n kawan2 ko pon nak layn lebih krang .ehh ko dengr ke aper si die cakp kat aku.....so conclusionnya jangan jugde orng dr kkrng orng je...tngk dulu apa yang datng dari diri kita 2....  hidp ni kalu baik, maka baik la,...kalu x baik x baik la...betul cakp orng tua...puan ni kalu nak knal jangan tgok luaran die jer...tngok dalaman sama....

                               FORGIVE AND FORGET...ohh no setelah die wat macm ni...

                                                              Assalammualaikum


WHAT DO YOU THING???

No comments:

Post a Comment